GEOMETRIA, ZBIEŻNOŚĆ
Warsztat wykonuje regulację geometrii pojazdu na urządzeniach najnowszej generacji, wykorzystujących odczyt kamer wizyjnych 3D. Zestaw do pomiaru geometrii pochodzi od wiodącego w tej dziedzinie amerykańskiego producenta .
Opracowany i opatentowany system pozwala na kalibrację położenia każdego koła oddzielnie, co daje szybkie i dokładne odczyty. Tym samym kompensowane są nierówności i bicia kół pojazdu, co w starszych rozwiązaniach pomiaru geometrii pojazdu było nie do osiągnięcia.
Ze względu na warunki panujące na naszych drogach, należałoby sprawdzać geometrię kół przednich co najmniej raz w roku. Warto to również zrobić przy zakupie używanego samochodu oraz po naprawach zawieszenia.
Przed kontrolą powinny być sprawdzone i usunięte luzy w zawieszeniu.
Co należy kontrolować i czym grozi brak geometrii?
Najważniejsze w geometrii są cztery wartości: kąt pochylenia kół, kąt pochylenia sworznia zwrotnicy, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy oraz zbieżność kół.
Jeżeli ustawienie kół jest niewłaściwe, następuje wówczas szybkie, nierównomierne zużywanie się ogumienia. Pochylenie i kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy decyduje natomiast o stabilności samochodu w czasie jazdy, wpływa bowiem na jego sterowalność. Nieprawidłowe wyprzedzenie sworznia zwrotnicy powoduje niestabilność auta w czasie jazdy. Właściwa zbieżność kół zapewnia uniknięcie poślizgu bocznego, poprawia w ogóle stabilność kierowania oraz zapobiega nadmiernemu zużyciu ogumienia.
ZOBACZ FILM
Po każdym pomiarze, klient otrzymuje wydruk z zamieszczonymi danymi obrazującymi stan przed jak i po regulacji wraz z przyjętą przez producenta samochodu tolerancją dla poszczególnych kątów. Po ustawieniu auto zawsze sprawdzane jest w drodze.